همه ما می دانیم که طلا یک فلز نادر و گرانبها و کالای محبوب برای سرمایه گذاری است. اما گذشته از اینکه بسیار با ارزش است ، تعجب کرده اید که چرا طلا تقریباً توسط همه تمدنهای بزرگ جهان برای نماد قدرت ، زیبایی ، پاکی و دستیابی به کار رفته است و همچنان چنین جایگاه برجسته ای را در جامعه ما حفظ کرده است؟ پاسخ در توانایی طلا در داشتن انرژی گرم است که لرزش های تسکین دهنده ای به بدن، برای کمک به روند بهبودی و سلامتی فرد، به وجود می آورد.

طلا یک ماده معدنی کاملاً طبیعی و غیر سمی است و هیچگونه تعامل با داروهای دیگر ندارد و سازگار با بدن انسان است. قدیمی ترین سوابق طلا که برای اهداف دارویی و درمانی استفاده میشده مربوط به تمدن مصر است که کیمیاگران "اکسیر" ساخته شده از طلای مایع تهیه کردند. آنها معتقد بودند كه طلا عرفانی است و نشان دهنده كمال ماده است و حضور آن در بدن موجب زنده ماندن ، جوان سازی ، درمان و محافظت از بدن در برابر بیماری های گوناگو و همچنین جوانی و طراوت فرد میشود.

قرص های پوشیده از طلا و آبِ طلا، در اروپا قرون وسطایی برای معالجه ناراحتی ناشی از درد در اندام های بدن، بسیار رایج بودند. (یکی از اولین معالجه های آرتروز) در حالی که رومیان باستان از طلا برای درمان مشکلات پوستی استفاده می کردند.

در چین، دهقانان برای تکمیل مواد معدنی موجود در بدن ، برنج خود را با یک سکه طلا می پزند، و رستوران های فانتزی چینی ، برگ طلای 24 عیار را در آماده سازی مواد غذایی خود قرار می دهند که این نشانگر خاصیت ترمیم کننده طلا است.