از طلا سفيد در ساخت انواع جواهرات استفاده مي‌شود.اگر فکر میکنید این فلز به همین صورت در طبیعت یافت میشود، در اشتباهید. اين فلز كه رنگي مشابه با نقره دارد، آلياژي از طلاي زرد و يك يا چند فلز سفيد‌رنگ ديگر است که به طور معمول نيكل يا پالاديوم جزء عناصر تشكيل دهنده‌ي آن مي‌باشند.

باتوجه به این موضوع که طلای خالص بسیار نرم است، در جواهرسازی با افزودن فلزات دیگر، آن را مقاوم‌تر می‌سازند. برای ساخت طلای زرد معمولاً از مس استفاده می‌شود، و برای طلای سفید از فلزی سفید یا نقره‌ای رنگ استفاده خواهد شد.

اما رنگ نهایی طلا سفید، ناشی از روکش کردن آن با فلز رودیم است. در واقع از آنجا که طلای سفید درخشندگی و جلای خود را بعد از مدتی از دست می‌دهد، یک لایه فلز رودیم روی سطح آن می‌کشند که باعث حفظ جلای آن می‌شود.

در باور عموم، گاهی به پلاتین هم طلای سفید گفته می‌شود، در صورتی که پلاتین فلزی متفاوت و در مقایسه با طلا مقاوم ‌تر، کمیاب‌، و رنگ آن درخشان ‌تر از طلای سفید است. الکتروم نیز که آلیاژی از طلا و نقره است و به طور طبیعی نیز یافت می‌شود گاه در بین عموم طلای سفید نامیده شده‌ است. در تصویر زیر انگشتر پلاتین از گالری کلکسیون طلا ملک ثابت را مشاهده مینمایید.

انگشتر پلاتین مردانه کلکسیون طلا ملک ثابت یزد

تفاوت طلای زرد و سفید:

   علاوه بر تفاوت رنگ ظاهری، طلای زرد آسان تر از طلای سفید خراشیده میشود و جنس نرم‌ تری نسبت به آن دارد. زیرا در ساخت طلای سفید از فلزات آلیاژ محکمتری استفاده می‌شود. همچنین برای حفظ درخشندگی، میتوان طلای زرد را پولیش کرد اما اینکار یک لایه از طلای شما را از بین خواهد برد، اما در طلای سفید در صورت ایجاد خراش هم، میتوان قطعه را با رادیوم ترمیم و سطح آن را بازیابی کرد. در موارد بسیار معدودی ممکن است طلای سفید باعث ایجاد حساسیت های پوستی شود، اما در مورد طلای زرد اینگونه نخواهد بود.

قیمت طلا سفید بسته به وزن و عیار طلای آن دارد، که این طلا معمولا در عیارهای 18 و 17و 14و 12 در بازار موجود میباشد. تصویر زیر، انگشتر طلا سفید برلیان اشک، از گالری ملک ثابت، کلکسیون طلا یزد میباشد.

انگشتر طلا سفید برلیان اشک کلکسیون طلا ملک ثابت یزد