زرگری یا طلاسازی از مهمتری صنایع دستی و زینتی شهر یزد به حساب می آید، به طوری که اکثر مسافران به این شهر، برنامه بازدید و خرید از فروشگاه های طلای یزد را در برنامه های سفر خود قرار میدهند. در بین مردم یزد نیز استفاده از این فلز گران بها و با ارزش، رواج زیادی داشته، به طوری که علاوه بر جنبه زینتی و زیبایی طلا، نگاه سرمایه و اقتصادی نیز به این مورد وجود داشته است.

عیار بالا و دست ساز بودن طلا در یزد از نکات ویژه مصنوعات طلا در یزد میباشد، به طوری که خلاقیت هنرمندان در ساخت و منحصر بودن دست ساخته های آنان باعث شهرت جهانی آنها و ثبت مصنوعاتی چون زنجیر چینابی، زنجیر مشهور به هل و گل ، زنجیر یزدی و گل اناری و مواردی از این دست به اسم شهر یزد شده اند.

در سالهای گذشته علاقه به استفاده از طلاهای سفید یا طلاهایی با عیار پایین تر بیشتر شده است اما همچنان طیف گسترده ای از هموطنان مخصوصا در استان های گرم سیری و جنوبی کشور علاقه به استفاده از طلاهای زرد با عیار بالاتر داردند. از این رو هنوز هم در یزد طلای عیار 20 و در استان های جنوبی مصنوعات طلا حتی با عیار های 21 و  22 نیز، از علاقه مندان بسیاری برخوردار هستند به طوری که این عامل نیز یزد را به در فروش و ساخت طلا مشهور ساخته است.

اما به طور کلی خرید طلا و جواهر، با شناخت و خرید از فروشندگان معتبر همواره عامل مهمی در حفظ سرمایه و رضایت مشتری در خرید و استفاده از محصولات طلا و جواهر داشته است که شهرت سازندگان طلا و فروشگاه های معتبر شهر یزد در این زمینه نیز، همواره نقش مهمی درافزایش افزایش میل و علاقه مردم کشور، به خرید طلا از شهر یزد را به همراه داشته است.

فروشگاه کلکسیون طلا، با مدیریت حاج مرتضی ملک ثابت، نیز در طی بیش از 40 سال تلاش و کسب تجربه همراه با بهره گیری از دانش و تکنولوژی های روز دنیا، همواره با ارائه بهترین و به روزترین کارهای طلا و جواهر، از اعتبار بسیار بالایی در بین فروشندگان طلای یزد و کشور برخوردار بوده است و توانسته در طول سالیان متمادی رضایت مشتریان خود را حفظ نماید.