قیمت اونس طلا برای دومین روز متوالی، با افزایش 25 دلاری در کانال 1990 دلار قرار گرفت. قیمت اونس طی روز گذشته چندین بار تلاش به افزایش و تسخیر کانال های بالاتر نموده و با وجود عقب نشینی های مکرر، مجددا در حال نزدیک شدن به سقف 2000 دلار است.

اما چرا این روزها اونس طلا در حال پیشروی است؟
در روز گذشته شاخص دلار به عدد 91.90  رسیده است که این پایین ترین حد خود از 30 آوریل 2018 یعنی حدود 2/5 سال پیش میباشد. در دوروز گذشته به ترتیب شاخص دلار با 0.4 و 1/5 در صد کاهش روبرو بوده است. این ضعف و روند کاهشی دلار از روز جمعه، باعث افزایش جذابیت طلا در بازار جهانی شده است، که از آن روز اونس طلا بیش از 50 دلار افزایش داشته است.

اغلب بازارهای سهام در جهان، در طول شب در اوج بودند. شاخص های سهام ایالات متحده در اواسط روز متفاوت بوده و شاخص های نزدک و S&P دوباره به بالاترین رکوردهای خود رسیدند.در نزدیکی فصل پاییز، روحیه معامله گران و سرمایه گذاران همچنان رو به بهبود است، با این حال به تغییر تویم به سپتامبر، تاریخ نشان می دهد که سپتامبر و اکتبر میتواند نسبت به گاوهای بورس بسیار نامهربان باشد.

شیوع کرونا اکنون به طور جدی مناطق زیادی از آمریکا و جهان را درگیر خود کرده است اما امیدها برای رسسیدن به واکسن معتبر بیشتر و نزدیک تر می شود. همچنین بیشتر آنها معتقدند که حتی اگر موج دوم ویروس در اواخر پاییز آغاز شود، دولت های بزرگ اقتصاد خود را در قرنطینه کامل قرار نخواهند داد.

شکل زیر تغییرات اونس جهانی را در 2 روز گذشته نمایش میدهد، که خط قرمز تغییرات دیروز و خط آبی تغییرات دوروز قبل است. (خط سبز متعلق به تغییرات آغازین امروز است.)