Kai yin Lo (کای یین لوو)، یک مورخ فرهنگی و فعال در زمینه طراحی جواهرات، پنج کتاب تأثیرگذار را در این زمینه ویرایش کرده است، که از وسایل های چینی و الگوهای زندگی گرفته تا فرهنگ طراحی هنگ کنگ و جنبه های مختلفی را در زمینه جواهر و عتیقه جات مورد بررسی قرار داده است. او سال گذشته نیز از زندگینامه خود با عنوان "طراحی یک زندگی، سفری میان فرهنگی" رونمایی کرد. او که یک طراح مشهور جواهرات حال حاضر دنیا است، در آسیا در مورد چگونگی شروع جمع آوری کلکسیون های عتیقه مشاوره می دهد. پنج نکته ای که او برای جمع آوری این کلکسیون ها، باید مورد توجه قرار گیرد، و توسط این هنرمند معاصر بیان شده است  را در زیر میخوانید:

  1.  مانند هر کار هنری که در سنین مختلف انجام میدهید، دانستن منشأ جواهرات عتیقه نیز ضروری خواهد بود. اهمیت کسب اطلاعات درمورد منشأ این جواهرات، به علت اطمینان شما از اصالت آنهاست.
  2. کلکسیون داران همیشه باید آنچه را که از جواهرات عتیقه خود می خواهند با دقت بررسی نمایند. مثلا شما نباید بخاطر اینکه آنتیک است آنرا بخرید، بلکه به این دلیل که زیباست یا محاسن خاصی دارد، آن را می خرید.

  3. حتی اگر در حال خرید جواهر به عنوان یک سرمایه مالی هستید، جدا از انتخاب برندهای مختلف، اعم از کارتیه (Cartier)، ون کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels)، جار (Jar) و تیفانی (Tiffany) یا دیگر برندهای موجود، سعی کنید چیزی را پیدا کنید که از نگه داشتن آن لذت ببرید و واقعاً میخواهید آن را بپوشید.

  4. اگر قصد خرید جواهراتی را دارید که همراه با سنگ های قیمتی ست شده اند،  با خانه های حراج یا متخصصین آن مشورت کنید تا مطمئن شوید که جواهرات در وضعیت خوبی قرار دارند و ارزش آنها حفظ می شود.

  5. اگر در خرید جواهرات عتیقه، یک تازه کار هستید، توصیه میشود که یک متخصص ویژه در سبک و دوره مورد علاقه خود را پیدا کنید بطوریکه که از اعتماد و اعطای اعتبار به نظرات او آگاه و مطمئن باشید.


    خانم کای لین لوو