با وجود افزایش قیمت اونس جهانی، اما سکه ارزان شد! به عقیده فروشندگان طلا، علت کاهش قیمت سکه به دو عامل بستگی دارد، یکی کاهش جزئی قیمت دلار و رسیدن به قیمت ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومان، و علت دیگر کاهش میزان تقاضا در بازار است.

این کاهش قیمت سکه در حالی بوده است که قیمت اونس طلای جهانی، نسبت به روز پنج‌ شنبه پنج دلار افزایش یافته و در بازارهای جهانی با قیمت یک هزار و ۸۹۳ دلار نیز معامله شده است که البته همین مسئله قیمت طلا را اندکی بالا برده است.

سکه طلا

نادر بذرافشان، عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، معتقد است با تدوام ثبات قیمت ارز و طلا، قیمت طلا فردا مجددا روند نزولی داشته باشد. هر چند که این کاهش قیمت طلا جزئی خواهد بود و این روزها مشاهده میشود که قیمت طلا و سکه به ثبات رسیده و در بازار خرید و فروش طلا و سکه وجود ندارد. این در حالی است که در یک ماه گذشته قیمت سکه بین ۱۱ میلیون و ۴۰۰هزار تا ۱۲ میلیون تومان دارای نوسان بوده است.

روز گذشته نیز، محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران نیز پیش بینی کرده بود: «در سال ۲۰۲۱ چنانچه با تولید واکسن کرونا این ویروس از بین برود، احتمالا قیمت انس جهانی ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.»، پیش‌بینی که هنوز محقق نشده و قیمت انس جهانی روز گذشته نسبت به روز پنج‌شنبه پنج دلار افزایش یافته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران معتقد است که قیمت طلا در یک ماه اخیر ثبات نسبی پیدا کرده است و مردم می‌توانند به معاملات خرید و فروش طلا و سکه با اطمینان بیشتری اقدام نمایند. بذرافشان با اشاره به قیمت انواع سکه گفت: "قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه دو هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید اما ۸۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید."