بطور کلی می توان گفت که انتخاب دستبند مناسب، به عنوان یکی از مهمترین و پر کاربردترین زیورآلات، نکات قابل توجهی را به دلیل تنوع زیاد این محصول در حال حاضر در بر می گیرد. امروزه انواع مختلف دستبندها ی طلا و آراسته به جواهر، به عنوان یکی از مهم‌ترین زیورآلات، باعث تغییر و جلوه‌ بیشتر استایل و ظاهر افراد، در اجتماع و مهمانی ها کمک میگردند. این محصولات را می تواند با انواع انگشتر و دیگر مصنوعات طلا نیز به صورت ست و نیم ست استفاده کرد و زیبایی آنها را دو چندان نمود.

قاعده‌ دقیقی وجود ندارد که تعیین کند دستبند خود را باید در کدام دست خود استفاده نمایید اما متخصصان مد و جواهر معتقد هستند که بهتر است دستبند را در دست مخالف دست ساعت خود استفاده نمایید.

دستبندهایی وجود دارند درمیان مردان و زنان به یک اندازه محبوب هستند که از جمله ی آنها، زنجیرهای کارتیه ضخیم و دستبندهای چرم و طلا و دستبندهای مچی نیمه باز ساده را میتوان نام برد. دستبندهای مروارید یا جواهرنشان نیز بیشتر مناسب مهمانی و محیط های رسمی میباشند که با استایل‌های رسمی مثل لباس شب، جلوه‌ی کم نظیری خواهند داشت. این مدل دستبندها را می توان با گردنبند یا دیگر زیورآلات موجود نیز ست نمود. 

مجموعه ای از دستبندهای کلکسیون طلا ملک ثابت را میتوانید از اینجا مشاهده نمایید.

به طور حدودی سعی کنید دستبند شما قدری از مچ دستتان بزرگ تر باشد، بطوری که انگشت اشاره‌ دست مقابل، در فضای بین دست و دستبند شما جای بگیرد.
سعی کنید دستبندهای خود را با توجه به مکانی که می خواهید از آن‌ها استفاده کنید، انتخاب کنید. برای مثال، دستبندهای مستحکم و بزرگ مثل النگوهای بزرگ، ممکن است برای محیط های کاری مناسب نبوده و سبب خستگی و آزار دستان شما شود و در نتیجه این نوع دستبندها میتواند بیشتر مناسب دورهمی های کوچک و تفریحات کوتاه و مهمانی ها باشند.

دستبند مروارید