کارتیه یا کارتیر برندی است که بر زبان مشتریان و فروشگاه های امروز طلا و جواهر بسیار تکرار میشود. با دنبال کردن بلاگرها و اینفلوئنسرهای عرصه طلا و جواهر و مد و مدگرایی قطعا استفاده از زیورآلات کارتیه را در استایل و تبلیغات آنها دیده اید. 

اما باید بدانید که این برند پس از گذشت دوقرن از ثبت و شروع به کار برند کارتیه، همواره مورد توجه خانواده های سلطنتی نیز بوده است و در این مدت همواره توجه مخاطبان خود را حفظ کرده و به قول معروف حرف تازه ای برای گفتن در عرصه مد و جواهرات داشته است.

دستبند کارتیه، از مجموعه جواهرات کلکسیون طلا ملک ثابت

دستبند کارتیه

موسس این برند، لوئیز فرانسوا کارتیه در سال 1847 میلادی کارگاه کارتیه را تاسیس و بعد از یک دهه فعالیت با افتتاح بوتیک کارتیه در سال 1859 توانست بعد از یک دهه شروع فعالیت خود به طور رسمی سرآغازی بر فعالیت گسترده و رشد برند خود را بنیانگذاری کند.

پسر او آلفرد، در ادامه کار پدر توانست نام خود را به عنوان اولین جواهرسازی که از پلاتین در ساخت جواهرات استفاده میکرد، ثبت کند. و پس از او پسران آلفرد برند کارتیه را با گسترش مرزهای جغرافیایی در لندن و نیویورک نیز گسترش دادند و البته با حفظ مرکزیت کار خود در پاریس همواره این خانواده به پیشرفت کسب و کار خود رونق داده اند.

خلاقیت های کارتیه در واقع تلفیقی از مناظر گوناگون است به طوری که با ایجاد یک چشم انداز خلاق و سبک منحصر بفرد از جواهرات ظریف تا ساعت سازی و عطرها همواره مرزهای خود را برای آشکار کردن زیبایی و در بر گرفتن تنوعی غنی که در فرهنگ های دیگر وجود دارد، گسترش داده است.

برای اشاره به خلاقیت های آنها به این داستان اشاره میکنیم که در همان ابتدای فعالیت این برند استفاده از ساعت جیبی برای مردان و ساعت مچی برای زنان معمول بود، تا این که دوست لوئیز، خلبانی به نام سانتوس بود که این برای برای او ساعتی با نام خود او یعنی سانتوس طراحی کرد تا بتواند هنگام کار خود از آن استفاده کند و همین جرقه ای شد برای طراحی ساعت های مچی سانتوس ...

این برند تا حدی شهرت خود را افزایش داد که پادشاه ادوارد هفتم، پادشاه انگلیس، لویی کارتیه را جواهرساز پادشاهان و پادشاه جواهرات لقب داد و بدین ترتیب لیست مشتریان مشهور این برند همواره با تعداد زیادی از افراد خانواده سلطنتی و اشراف تکمیل خواهد شد.

وبسایت شرکت کارتیه